Informace před úklidovou akcí ve Stonavě
Úklidová
akce ve Stonavě je již téměř za dveřmi, tak by bylo vhodné uvést několik doplňujících
informací pro dobrovolníky.
Registrace a sraz
Úklidová
akce je naplánována na sobotu 6. dubna 2019 a sraz bude před obecním úřadem ve
Stonavě (č. p. 730) ve 14 h. Prosím všechny dobrovolníky o dochvilnost, ať
nemusíme na nikoho čekat. Při registraci na webové stránce:
https://www.uklidmecesko.cz/event/20389
uveďte raději své telefonní číslo. Je to lepší pro případnou domluvu s těmi, co se opozdí. Pokud jste se již registrovali a telefonní číslo neuvedli, kontaktujte mě na mou emailovou adresu.
Sraz u obecního úřadu je naplánován proto, aby bylo pro všechny jednoduché se dostavit na místo setkání. Zde proběhne instruktáž k organizaci a bezpečnosti práce.
Po srazu před obecním úřadem ve Stonavě se přesuneme auty na místo, kde bude stát kontejner od Správy silnic MS kraje:
https://www.zmapujto.cz/map/issue/151803
Úklidové akce se rovněž zúčastní členové Amatérského spolku rybářů, kteří budou provádět úklid kolem svých rybníků Míčovec a Míčovec 2
https://www.zmapujto.cz/map/issue/137853
na pozemcích přilehlých k silnici č. 4749. Od nás obdrží dle potřeby pracovní rukavice, pytle na odpad, ochranné brýle a menší občerstvení.
Co vzít s sebou?
Jak bylo na plakátu akce uvedeno, vezměte si s sebou pracovní oděv (nejlépe montérky), reflexní vestu, protože se budeme pohybovat kolem silnic.
Dále pak pevnou pracovní kotníkovou obuv nebo gumové holínky.
Vezměte si s sebou rovněž kšiltovku a na osobní věci malý batůžek nebo ledvinku. Vybavte se tak, ať vydržíte případné nepříznivé počasí - chladno nebo dešťové přeháňky.
Co dobrovolníci obdrží na práci?
Po přesunu ke kontejneru budou dobrovolníkům předány pracovní rukavice, pytle na jednorázové a opakované použití. Z minulé zkušenosti doporučuji používat pytle na jednorázové použití pouze pro lehčí odpad. Sbírejte jen odpad, který se vleze do pytlů, ušetříte tím práci panu řidiči s přívěsným vozíkem a zajistíme si tím také vyšší bezpečnost práce pro nás a řidiče! Na sběr nadrozměrného odpadu nejsme vybaveni. Pytle naplněné odpadem zavážeme provázkem. Nastříhané provázky obdržíte spolu s rukavicemi a pytli.
Pouze nalezené pneumatiky se budou
do kontejneru sbírat samostatně.
Dobrovolníkům budou také zapůjčeny ochranné pracovní brýle. Ty si po skončení úklidové akce vyžádáme zpět.
Bezpečnost práce
Při této akci platí zákaz sběru nebezpečného odpadu! Ten do kontejneru nepatří. V žádném případě se nedotýkejte a nemanipulujte s nalezenými injekčními stříkačkami, tlakovými láhvemi nebo uhynulými zvířaty! Veškeré nálezy hlašte organizátorům akce.
Podrobné bezpečnostní instrukce, od spolku Ukliďme Česko, najdete zde:
https://www.uklidmecesko.cz/organizacni_a_bezpecnostni_pokyny.pdf
Bezpečnost práce bude součásti úvodní instruktáže před obecním úřadem ve Stonavě.
Občerstvení
Dobrovolníci na začátku akce obdrží občerstvení - menší balení vody a něco sladkého na zub. Z tohoto důvodu je dobré mít zmíněný menší batůžek nebo ledvinku.
Všech 15 dobrovolníků se může po akci těšit na výborné kafe zdarma, které nám věnovala Pražírna Kafetrio ve Stonavě! Na kafe obdržíte bločky od organizátorů.
Plán úklidu
Po předání pracovních pomůcek a občerstvení se rozdělíme do 3-4 skupin. Každá skupina bude instruována a obdrží plánek, kde se má uklízet a na co si dát pozor. Ke vzdálenějším úsekům budou skupiny dopraveny autem.
První skupina (přinejmenším jen jeden dobrovolník) dle potřeby zajistí podporu rybářům při úklidu kolem rybníků Mičovec a Míčovec 2. Druhá skupina bude uklízet úsek od kontejneru směrem k české základní škole Dolany. Zde by se mělo jednat jen o drobný sběr, protože se v těchto místech uklízelo v loňském roce. Třetí skupina se vydá k odbočce od základní školy Dolany směrem na Křivý důl a zpět a čtvrtá skupina uklidí úsek v části Nový Svět.
Jeden dobrovolník zajistí podporu řidiči, který bude sbírat naplněné pytle.
Pytle v žádném případě nenechávejte stát ve vozovce. Nechte je vždy na okraji cesty, kde nemohou ohrozit silniční provoz!
Potvrzení o konání akce a náhradní termín
Potvrzení, že akce v plánovaném termínu proběhne, se dozví dobrovolníci den před jejím konáním, tedy 5. dubna 2019. V případě značně nepříznivého počasí se konání akce přesouvá na 13. dubna 2019.
Autor článku: Jiří Vepřek, datum: 31. 3. 2019